söndag 31 januari 2016

Tiden läker inga sår - Tilde De Paula Eby

Jag har sett Tilde de Paula Ebys självbiografi Tiden läker inga sår flera gånger när jag besökt vårt lokala bibliotek. Lika många gånger har jag tänkt att "den måste jag läsa" så när jag gick med i Temaläsning 2016 och januari månads tema var biografier så fick den äntligen följa med hem i väskan.

I den här boken berättar Tilde sin historia, Det var när en okänd kvinna ringde till henne och berättade att hon hade hittat en väska med minnen som hon trodde tillhörde Tilde. Det var efter denna händelse som den här boken kom till. Vi möter både Maria, Dolores och Alina som alla är kvinnor som tillhör Tildes familj i rakt nedåtgående led. Alla dessa kvinnor bär på en unik historia och tar oss både till Teneriffa, Kuba, USA, Chile och till slut Sverige. 

Det här var en snabbläst bok som jag läste med stort intresse. Tycker dock att den var lite för "hoppig" i handlingen och hon skiftar mellan olika kvinnor, årtal och länder. Jag hade tidvis väldigt svårt att hålla reda på vem som är vem och vem som är mor till vem och det stör mig lite.
Iallafall så är det här en varm och kärleksfull historia och den känns ju väldigt aktuell just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar