söndag 17 januari 2016

En smakbit på en söndag - Öppnas i händelse av min död

Då var det dags igen för den här fantastiska söndagstraditionen - En smakbit på en söndag! Upplägget kommer från Flukten fra virkeligheten och går ut på att man helt enkelt delar med sig av ett kortare stycke från boken man läser just nu!



Här kommer min smakbit;


"-Om det här är ett skämt, sa Tess, -så är det inte roligt. Will lade handen på hennes arm. Felicity lade handen på hennes andra arm. De var som ett matchande bokstöd som stöttade upp henne.
-Vi är hemskt, hemskt ledsna, sa Felicity.
-Hemskt ledsna, ekade Will, som om de sjöng en duett tillsammans. De satt vid det stora runda träbord som de använde för kundmöten, men mest för att äta pizza vid. Will var likblek i ansiktet."

Det här är ett stycke från boken Öppnas i händelse av min död som är skriven av Liane Moriarty.
Den här boken ingår i min egna utmaning Pockettoppen.






12 kommentarer:

  1. Den har jag läst, och tyckte mycket om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Det verkar lovande än så länge! =)

      Radera
  2. Igen? Nu måste jag snart köpa den här boken, den dyker ju upp överallt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite så är det ju! Verkar omtyckt! Inte min vanliga typ av bok, men i och med Pockettoppsutmaningen så fick det ju bli den nu. Och som sagt, vidga sina vyer... =)

      Radera
  3. Den här är jag så nyfiken på, har i stort sett endast hört gott om den. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Jag är rätt nyfiken på den här.

    SvaraRadera
  5. Har läst denna och tyckte väldigt mycket om den. Har rekommenderat den till ett par personer som också läst och gillat. Hoppas du hör detsamma :)

    SvaraRadera
  6. Den här är jag nyfiken på. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Den är jag definitivt nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. tack för smakebiten och påminnelsen. jag var riktigt förtjust i den

    SvaraRadera
  9. Denne har jeg lest. Den heter Ektemannens hemmelighet på norsk. Jeg ser at Moriarty har gitt ut ganske mange bøker så jeg tenker jeg skal lese flere. Ha en fin uke!

    SvaraRadera