torsdag 7 januari 2016

Nio månader - Cia Sigesgård

Jag har alltid varit fascinerad av skräck och när jag var yngre tittade jag gärna på skräckfilmer. Nu på senare år har det intresset liksom hamnat lite i skymundan och jag har varken läst skräck eller sett skräckfilm. Men så ramlade jag in hos Lotten och såg att hon hade skrivit om några av bokförlaget Swedish Zombies noveller. Direkt googlade jag fram hemsidan och började botanisera bland utgivningen. Insåg ganska snart att det här var ett förlag helt i min smak med flera intressanta titlar i utgivningen.  Fastnade för novellen Nio månader som är skriven av Cia Sigesgård förlaget var generöst och skickade mig ett ex som E-bok! Tack för det!


 

Emma och Daniel vill mest av allt bli gravida. Dem kämpar med hormonbehandlingar och pliktsex för att lyckas få sitt kärleksbarn. När graviditetstestet visar positivt blir lyckan total. I allafall till en början... 

Det här var lättläst och snabbläst. Novellen är bara på ungefär 20 sidor och det går i snabb takt rakt igenom. Det är spännande och jag läste ut hela novellen på en gång då det liksom var svårt att pausa från den. Otäck men med lite öppet slut. Jag blev lite eftertänksam och det är väl förmodligen så författaren vill att det ska vara. Det här var bra och jag vill bara läsa mer och mer i samma stil. Av samma författare finns även boken Inga kelgrisar, inga styvbarn som tydligen fått fina lovord, men som jag helt har missat. Denna är dock utgiven på annat förlag. 
Så jaaa, det här föll mig i smaken och jag kommer absolut läsa mer av författaren och även mer från Swedish Zombie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar