söndag 31 januari 2016

En smakbit på en söndag - Färjan


Äntligen dags för nya smakbitar! Har haft fullt upp hela dagen så nu är det redan många som publicerat sina smakbitar hos Flukten fra Virkeligheten. Jag har med andra ord många smakbitar att läsa igenom ikväll!

Min smakbit kommer den här veckan från boken Färjan av Mats Strandberg. Jag vet att det är många många bokbloggare som redan har läst den här och den har fått många fina vitsord. Jag hoppas att jag också ska gilla den!


"Kvinnan som heter Marianne är bland de sista i floden av människor som långsamt ringlar fram genom den inglasade rampen högt ovan parkeringens asfalt. Den långhåriga mannen har lagt en arm om henne. De sneda, guldfärgade strålarna gör deras ansiktsdrag mjukare. Tunneln svänger tvärt åt vänster, och nu ser Marianne färjan. Chockas av hur stor den är. Högre än hyreshuset hon bor i. Våning efter våning av vit - och gulmålad metall. Den borde inte kunna flyta."






5 kommentarer:

  1. Färjan tyckte jag var riktigt bra! Fast jag lär nog aldrig frivilligt sätta mig på en färja numera... :)

    SvaraRadera
  2. jag läste den här trots att det inte är min genre. jag uppskattade miljövalet och språket, men det övriga innehållet - usch! tack för smakebiten och påminnelsen

    SvaraRadera
  3. Åh, jag måste läsa denna :)

    SvaraRadera
  4. Har hört och läst så mycket om den här att jag faktiskt är rätt så nyfiken på den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här är jag rätt nyfiken på!

    SvaraRadera