lördag 9 januari 2016

Run Eat Repeat - Therese Widenfjord



Ännu en skräcknovell från förlaget Swedish Zombie Den här var kort, väldigt kort.

Det dygnet runt-öppna gymmet är gammalt och slitet, men hon går ändå dit så ofta hon kan. Ju hårdare hon tränar, desto lättare blir det att glömma det som ligger bakom henne. Men mörkret som sänker sig kring träningslokalen visar sig snart ruva på mycket mer än bara obehagliga minnen …

Vad jag kan förstå så har Therese Widenfjord en ganska gedigen erfarenhet från olika håll i bokbranschen men det här verkar nog ändå vara den första bok/novell hon gett ut. Jag är inte övertygad ännu! Den hann liksom aldrig riktigt fånga mig på dem få sidorna. Jag tyckte startsträckan var ganska lång och sen "pang" så kom slutet. Jag upplevde det aldrig riktigt som en skräcknovell, men själva slutet var ändå bra och språket var bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar