torsdag 31 mars 2016

Mars 2016 - En sammanfattning

Ännu en månad till ända och det är således dags att sammanfatta mars och hur läsningen gick! 

I min egen utmaning Pockettoppen som går ut på att försöka läsa alla böcker som hamnar på plats 1-5 under året ser det hitills ut såhär;

1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant

Alltså har jag bara hunnit med att läsa 3 av hittills 16 unika titlar. Men jag har ju hela året på mig så det ska nog gå att få ihop listan! Får ta och prioritera dessa titlar den här månaden kanske!? Under mars läste jag inget från listan tyvärr! 



Temaläsning 2016 var månadens tema Kvinnliga författare och mitt val föll på Karin Wahlberg och hennes bok Än finns det hopp som är den första boken i hennes Lasarettsserie. Jag har inte hunnit läsa ut den ännu så den får hänga med ett par dagar till! 

Januari – Sanna berättelser och biografier
Februari – Kärlek, relationer och feelgood
Mars – Kvinnliga författare
April – Deckare
Maj – Barnböcker
Juni – Hyllvärmare och klassiker
Juli – Historiska böcker
Augusti – Ungdomsböcker
September – Faktaböcker
Oktober – Fantasy och övernaturligt
November – Skräck och spänning
December – Jul och nostalgi



Boktolvan rullar på! Månadens författare var Kristina Appelqvist och jag läste Den svarta löparen.

Jonas Moström
Roslund & Hellström
Kristina Appelqvist
Peter Robinson
Stephen Booth
Mark Billingham
Reginald Hill
Anders De La Motte 
Ninni Schulman
Denise Mina 
Lars Bill Lundholm
Ann Rosman



kaosutmaningen har jag hittills kunnat stryka 11/35 punkter så det är jag nöjd med! Såklart blir den här utmaningen svårare och svårare, men jag hoppas på att lyckas med 20/35 som krävs för att den ska räknas som godkänd! Jag har ju trots allt hela året på mig! 


spänningsutmaningen valde jag att läsa Levande begravd av Peter James. 


Månadens Bok gäller det att länka till den bästa boken man läst under månaden och här väljer jag faktiskt också att presentera 
Levande begravd av Peter James som min bästa i mars! 


Sammanfattningsvis har jag läst 3 böcker och så några barn- ungdomsböcker också som jag inte skrivit om på bloggen. Lite dålig statistik den här månaden, men jag hoppas kunna ta igen det under nästa månad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar