söndag 6 mars 2016

Bedragen - Katerina Janouch

Den här boken, och även den andra i serien, har stått länge i min bokhylla, men av någon anledning har de bara blivit stående. När februari månads Temaläsning bjöd på Kärlek, relationer och feelgood kände jag att det nog var dags! Katerina Janouch har hunnit skriva sju böcker om barnmorskan Cecilia Lund och den här, Bedragen, är alltså den första i serien.

Barnmorskan Cecilia Lund lever tillsammans med sin make John 
och deras fyra barn. Vardagen med jobb och familjeliv tuffar på och äktenskapet har börjat gå i stå.  
Plötsligt en dag knackar det på dörren och utanför står en okänd ung man. Han påstår att John är hans far. Kort härefter åker John på en utlandsvistelse och Cecilia tycker till en början att det är ganska skönt att bli själv. Men så småningom hopar sig problemen och Simon, som den "nya" sonen heter har inte riktigt talat om hela sanningen. 
Sprickan i Cecilias och Johns äktenskap växer sig allt större och när han återvänder hem är konflikten ett faktum. 

Den här var bra! Fokus ligger absolut på relationer av alla de slag. Jag tycker Cecilia Lund är en trevlig ny bekantskap och jag läser gärna mer om henne och hennes närmaste. Jag uppskattade styckena om hennes arbete väldigt mycket. Kanske för att jag själv arbetar som sjuksköterska i vården. I det stora hela känner jag igen mig mycket i handlingen, kanske är det därför jag uppskattar den så mycket!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar