fredag 1 april 2016

Aprilplanering

Idag är det ny månad och det betyder ju att det är dags att göra en ny månadsplanering!

Temaläsning 2016 bjuder på tema Deckare nu i april. Det passar ju mig alldeles utmärkt! Jag har siktat in mig på att fortsätta läsa Mats Ahlstedt och nu är det då dags för Dömd för livet. Jag har gillat allt jag läst av Ahlstedt så jag hoppas att den här är lika bra!
Dessutom hann jag inte läsa ut Karin Wahlbergs Än finns det hopp under mars så den ska jag avsluta först av allt.

I min Boktolva är det dags för Peter Robinson och då väljer jag att läsa Roten till det onda eftersom det verkar vara den tidigaste boken om Alan Banks som är utgiven på svenska. Jag har nog i stort sett alla böcker av Robinson i hyllan men har fortfarande inte läst en enda. Ändring nu tack!

I månadens Spänningsutmaningen får det nog bli Jag lät dig gå. Jag har fått den som recensionsexemplar men har inte kommit mig för att läsa den ännu. Känns som att jag snart är sist ut bland bokbloggarna att läsa den!

Och till detta har jag ju också Pockettoppens lista som ser ut såhär;

1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant

Nu ser jag fram emot ännu en trevlig läsmånad! Vad läser du? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar