I min egen utmaning Pockettoppen som går ut på att försöka läsa alla böcker som hamnar på plats 1-5 under året ser det hitills ut såhär;
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty
Alltså har jag bara hunnit med att läsa 3 av hittills 13 unika titlar. Men jag har ju hela året på mig så det ska nog gå att få ihop listan! Får ta och prioritera dessa titlar den här månaden kanske!?
I utmaningen Temaläsning 2016 var månadens tema Kärlek, relationer och feelgood. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken bok jag skulle välja men tillslut blev det Katerina Janouchs bok Bedragen som är den första boken i hennes serie om barnmorskan Cecilia Lund. Jag har inte hunnit läsa ut den boken ännu så jag fortsätter under några dagar till. =)
Februari – Kärlek, relationer och feelgood
Mars – Kvinnliga författare
April – Deckare
Maj – Barnböcker
Juni – Hyllvärmare och klassiker
Juli – Historiska böcker
Augusti – Ungdomsböcker
September – Faktaböcker
Oktober – Fantasy och övernaturligt
November – Skräck och spänning
December – Jul och nostalgi
I årets Boktolva har jag som mål att försöka läsa en bok i månaden av dem tolv jag alltså valt ut. Nu i februari läste jag Odjuret som är skriven av Roslund & Hellström. Riktigt bra bok!
Kristina Appelqvist
Peter Robinson
Stephen Booth
Mark Billingham
Reginald Hill
Anders De La Motte
Ninni Schulman
Denise Mina
Lars Bill Lundholm
Ann Rosman
I kaosutmaningen har jag hitills kunnat stryka 9/35 punkter så det är jag nöjd med! Såklart blir den här utmaningen svårare och svårare, men jag hoppas på att lyckas med 20/35 som krävs för att den ska räknas som godkänd!
I spänningsutmaningen valde jag att läsa Färjan av Mats Strandberg.
I Månadens Bok gäller det att länka till den bästa boken man läst under månaden och här väljer jag att presentera Odjuret av Roslund & Hellström som min bästa i februari!
Sammanfattningsvis har jag läst 3 böcker och så några barn- ungdomsböcker också som jag inte skrivit om på bloggen. Lite dålig statistik den här månaden, men jag hoppas kunna ta igen det under mars månad!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar