onsdag 1 juni 2016

Maj 2016 - En sammanfattning

Inte heller den här månaden gick lästiden min väg. Trots allt tyckte jag att jag hade ett bra flow i min läsning och jag är nöjd med det jag har läst! 

I min Pockettoppsutmaning blev det i allafall en bok läst den här månaden. Hundra omistliga ting av Lucy Dillon kan jag nu stryka från listan och jag är otroligt nöjd med att jag hittat Dillon. Kommer absolut läsa fler av henne! 


1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant
17. Vårjakt i Rosengädda - Emma Hamberg
18. Liv efter liv - Kate Atkinson

19. Alla kan se dig - Anna Jansson
20. Det lilla bageriet på strandpromenaden - Jenny Colgan
21. Tre önskningar - Liane Moriarty
22. I sanningens namn - Viveca Sten
23. Den tredje rösten - Rolf Börjlind & Cilla Börjlind
24. Svart gryning - Rolf Börjlind & Cilla Börjlind


Temaläsning 2016 var månadens tema Barnböcker. Jag har läst fler än vad jag har bloggat om, men Nästan som Zlatan har jag skrivit om i allafall och även fina Ingrid vill bada.


Januari – Sanna berättelser och biografier
Februari – Kärlek, relationer och feelgood
Mars – Kvinnliga författare
April – Deckare
Maj – Barnböcker
Juni – Hyllvärmare och klassiker
Juli – Historiska böcker
Augusti – Ungdomsböcker
September – Faktaböcker
Oktober – Fantasy och övernaturligt
November – Skräck och spänning
December – Jul och nostalgi



I min Boktolva ligger jag som bekant en månad efter och fick alltså koncentrera mig på Peter Robinson från april månad. Jag läste Roten till det onda

Jonas Moström
Roslund & Hellström
Kristina Appelqvist
Peter Robinson
Stephen Booth
Mark Billingham
Reginald Hill
Anders De La Motte 
Ninni Schulman
Denise Mina 
Lars Bill Lundholm
Ann Rosman



I Kaosutmaningen 2016 har jag efter maj månads slut täckt in 21 av 35 punkter. Det blir svårare och svårare! 

I Spänningsutmaningen har jag läst klart Jag lät dig gå, som egentligen var den boken jag valde i april. 

I Månadens bok där man väljer ut den bästa boken man läst under månaden får det bli Hundra omistliga ting av Lucy Dillon. Jag fastnade verkligen för den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar