söndag 5 juni 2016

Smakbit på en söndag - Dockmakarens dotter


Söndag igen, vilket betyder att det är dags för en ny smakbit här på bloggen!
Idag kommer min smakbit från Mats Ahlstedt och boken Dockmakarens dotter. Det här är den sjätte boken i serien om Fatima Wallinder och Sören Högström och jag har uppskattat allihop! Så även den här!

Så, varsågoda;

"Johannes och Kim-Ly satt länge tysta efter hennes bekännelse. Johannes hade fått ett tungt ok att bära som han inte visste om han orkade med. Motstridiga känslor brottades inom honom. Han ville bönfalla Kim-Ly att gå till polisen och erkänna och samtidigt berätta vad hennes mamma utsatts för som en förmildrande omständighet. Men han ville även hjälpa henne att hitta den eller de som var skyldiga till Nhungs död. Men hur skulle en vanlig, enkel präst kunna hjälpa henne?"

Hos Flukten fra virkeligheten hittar ni fler smakbitar från idag!
Och här finns mina tidigare smakbitar!


3 kommentarer:

  1. Läste de tre första delarna i den här serien, men de passade inte mig alls. Synd, för de utspelar ju sig i Göteborg som jag gillar att läsa om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att man har olika smak! Jag har gillat alla jag läst. Ganska lättlästa!

      Radera