söndag 5 juni 2016

Detta levande offer - Markus Sköld

Ännu en spännande skräcknovell från SwedishZombie! Den här gången är det Markus Skölds novell Detta levande offer som jag har läst. Tack för recensionsexemplaret!

Emilias liv är inte alltid så lätt. Hennes pappa är "galen" och inspärrad på mentalsjukhus och inte kommer hon riktigt överens med sin mamma heller! 
För att fly verkligheten spenderar hon mycket tid på nätet, där hon fördjupar sig i mörk magi, offerriter och andra krafter. 
När hon träffar den nyskilda och lite tillbakadragna grannen Mattias händer något som slutar allt annat än väl... 

Markus Sköld är en, för mig, ny bekantskap. Faktum är att jag för ett par dagar sedan läste om hans skräckroman Kalldrag som kommer ut på Hoi förlag i augusti. Den blev jag lite nyfiken på och när jag sedan fick se att han nyligen gett ut Detta levande offer tänkte jag att jag absolut ville testa.
Den var lättläst och mot slutet var det väldigt spännande! Det är nåt visst med de här snabblästa skräcknovellerna! Även om man oftast ganska snart förstår det genomgående temat och sluten oftast inte är alltför oförutsägbara så kittlar det mig! Jag gillar och vill gärna läsa mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar