lördag 2 juli 2016

Juni - En sammanfattning

Jag känner att juni ändå flöt på ganska bra vad gäller läsning och bloggande. Jag är nöjd! Semestern har startat och det finns liiite mer tid för läsning åtminstone!

Pockettoppsutmaning går som bekant lite för långsamt just nu men jag hoppas att sommarmånaderna ska kunna råda bot på detta nu!

1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant
17. Vårjakt i Rosengädda - Emma Hamberg
18. Liv efter liv - Kate Atkinson

19. Alla kan se dig - Anna Jansson
20. Det lilla bageriet på strandpromenaden - Jenny Colgan
21. Tre önskningar - Liane Moriarty
22. I sanningens namn - Viveca Sten
23. Den tredje rösten - Rolf Börjlind & Cilla Börjlind
24. Svart gryning - Rolf Börjlind & Cilla Börjlind

25. Det är något som inte stämmer - Martina Haag
26. När klockan slår fem - Denise Rudberg

Jag ligger i fas vad gäller Temaläsning 2016 och månadens tema var hyllvärmare vilket ju passade perfekt. Jag valde att äntligen sätta tänderna i Katerina Janouchs andra bok om barnmorskan Cecilia Lund. Vad jag tyckte om den kan du se här.

Boktolvan rullar också på hyffsat bra, men juni månads författare, som var Mark Billingham, har jag inte hunnit påbörja ännu. Det får bli under juli månad istället. Däremot läste jag ut Stephen Booths Svarta Hunden för några dagar sedan. 

16/35 utförda i Kaosutmaningen gjorda. Jag betar av efter hand! 

I spänningsutmaningen har jag läst ut maj månads bok som ju var Mats Ahlstedt och hans Dokmakarens dotter. Vad jag tyckte om den ser du här. Juni månads bok tänkte jag skulle bli hans nästföljande bok Trasdockorna men det hanns inte med riktigt!

I månadens bok väljer jag att nominera Systerskap av Katerina Janouch. Jag har nästan blivit beroende av dessa och måste snart ta tag i nästa känner jag! 

Utöver månadens planerade läsning blev det ju också lite barnböcker, någon novell och så även Hudhunger av Katerna Janouch.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar